Predný pohon, zadný pohon alebo pohon na všetkých kolesách – ktorý je najlepší v zime?
Autá s predným pohonom sú "ťahané". To znamená, že pohon je inštalovaný na oboch kolesách v prednej náprave automobilu. Autá so zadným pohonom sú "tlačené", keďže pohony sa nachádzajú na kolesách zadnej nápravy. Pohon na všetkých kolesách využíva všetky štyri kolesá na pohon automobilu. Aké výhody a nevýhody majú jednotlivé typy prevodov v zime?
Predný pohon poskytuje vysoký stupeň stability počas zrýchľovania. Počas jazdy nepredstavujú problém ani zľadovatené vozovky. Má však svoje slabé stránky pri rozbiehaní sa. Predné kolesá sa môžu na ľade a snehu pretočiť a môže sa vyskytnúť prešmykovanie pri jazde do kopca. Pre zadný pohon v zime platí opak. Rozbehy do kopca nie sú problém – ani s batožinou v kufri. Zadné kolesá sú však náchylné na vybočenia na zľadovatených vozovkách.
Pohon na všetkých kolesách poskytuje optimálny výkon pri zimných podmienkach. Jeho silné stránky zahŕňajú vynikajúcu priľnavosť na zľadovatených a zasnežených vozovkách. Kolesá sa točia iba zriedkavo a rozbehy do kopca sú jednoduché. Nevýhody zahŕňajú mierne oneskorené brzdenie na zvažujúcich sklonoch, ako aj zvýšenú spotrebu paliva. Obstarávacie náklady sú tiež vyššie v porovnaní s kolesami s predným a zadným pohonom.